Zjistěte, co uživatelé hledají

Majitelé webů si často "cucají z prstu" klíčová slova, na která se v obsahu zaměřují a jejichž výsledky pak sledují. Vy ale teď zjistíte, jaká spojení jsou skutečně důležitá. Co přesně a jak hodně uživatelé ve spojení s vaším podnikáním hledají?

Sklik poskytne podrobné informace

PPC nástroj Sklik od Seznamu má v sobě zabudovaný nástroj Návrh klíčových slov. Ten použijete k zjištění, co a jak hodně uživatelé vyhledávají. A nebojte, nemusíte mít aktivní žádné placené kampaně ani nepotřebujete e-mail od Seznamu.

  1. Otevřete si www.sklik.cz.
  2. Vpravo nahoře klikněte na Přihlásit se.
  3. Zde zadejte vaše přihlašovací údaje do Skliku. Pokud ještě nemáte účet, tady si ho vytvoříte (v e-mailové adrese můžete vybrat Vlastní adresa).
  4. Po přihlášení v horním menu klikněte na Nástroje a vyberte Návrh klíčových slov.
  5. Do textového pole zadejte základní slovo nebo spojení související s vaším podnikáním (např. pneumatiky) a klikněte na ikonu lupy.
  6. Máte před sebou všechny možné varianty dotazů ve spojení s vámi zadaným slovem a jejich průměrnou měsíční hledanost za poslední rok.
  7. Kliknutím můžete vybrat vhodná slova a ty si pak vpravo ze seznamu zkopírovat nebo použít tlačítko Stáhnout do souboru vpravo dole.

TIP: Pro přehlednější tabulku vybraných klíčových slov použijte toto rozšíření do prohlížeče Chrome.

AdWords přinese další nápady

Google AdWords a jeho nástroj má statistiky značně okleštěné. Ale naopak od Skliku dokáže nabídnout různá synonyma a klíčová slova související se vstupním slovem. Ano. Pro naše účely je také zdarma.

  1. Otevřete si adwords.google.com.
  2. Pro vytvoření nového účtu klikněte na modré tlačítko Začít hned. Pokud již máte účet v AdWords zvolte vpravo nahoře na Přihlásit se a přejděte k bodu 6.
  3. Musíte mít založený Google účet s @gmail.com nebo jakoukoliv jinou doménu. A být přihlášený v Google.
  4. Na další stránce (Informace o vaší firmě) je důležité kliknout na odkaz Přeskočte asistované nastavení. Jinak budete muset vytvářet vaši první kampaň v PPC a zadávat fakturační údaje, což v tuto chvíli nechcete.
  5. Dále pak budete vyzvání k vytvoření účtu. Vše je předvyplněné. Můžete to tak nechat a kliknout na Uložit a pokračovat.
  6. V menu klikněte na Nástroje > Plánovač klíčových slov.
  7. V nástroji vyberte možnost Hledání nových klíčových slov pomocí sousloví, webu nebo kategorie. Do prvního políčka zadejte vstupní slovo nebo spojení charakterizující váš produkt nebo službu (např. sedačky) a klikněte na Získat návrhy. Ostatní políčka také mají něco do sebe. Schválně si s nimi zkuste později pohrát.
  8. Dostanete nejen hledanost k vašemu slovu, ale i ke spoustě dalších spojení, které s vaším tématem souvisí (a nemusí mít ve svém základu původní slovo - např. pohovky).
  9. Nejjednodušší je nyní kliknout na tlačítko Stáhnout a všechna nalezená klíčová slova si uložit.

TIP: Pokud se vám nechce hledat klíčová slova zvlášť v Skliku a AdWords, vyzkoušejte český nástroj MarketingMiner.

Použijte klíčová slova na svém webu

Vyhledávače chtějí uživatelům na tyto dotazy nabídnout co nejlepší odpověď. Co nejlépe odpovídající web. Jak je na tom ten váš? Odpovídá a je dohledatelný na všechny dotazy, které jste si našli?

Dárek #1: 

Jak (ne)má vypadat analýza klíčových slov

Máte větší projekt? Nechte si analýzu klíčových slov zpracovat od profíků.

Dejte si ale pozor. V České republice narazíte na různě kvalitní výstupy.

Telefonní seznam s hledaností. To teda ne!

Stává se mi to často. Klient mi ukáže, že mu již analýzu klíčových slov zpracovali dříve. A já nevěřím svým očím.

Představte si seznam klíčových slov a jejich hledaností. Export z Skliku do Wordu. Výstup od dodavatele za několik tisíc.

Co jste ochotni za takovou práci ochotni dát?

Spousta takových analýzy od různých dodavatelů je spíše než analýzou telefonním seznamem řetězců písmenek seřazených podle hledanosti.

Za něco podobného rozhodně neplaťte! Vždyť to nyní dokážete sami a během pár chvil.

Podrobná interpretace dat? To už je lepší.

Hlavním benefitem profesionálně zpracované analýzy klíčových slov je podrobné rozdělení jednotlivých slov do kategorií (tzv. klasifikace). Nezbytné je data následně interpretovat  a vyvodit závěry.

Z analýzy se vychází při návrhu struktury webu, nastavení filtrování, pojmenování stránek, přípravě obsahu, v našeptávačích, srovnávačích, v PPC reklamě, při linkbuildingu a dalších aktivitách.

Přínos ale má i pro obchodní oddělení. Data v ní totiž výstižně reflektují aktuální stav trhu.

Podívejte se, jak by měl jeden z výstupů takové analýzy klíčových slov vypadat.

Chtějte ještě víc!

Práce většiny konzultantů nebo agentur odesláním dokumentu končí.

To je ale špatně!

Majitelé webu většinou neví, jak s analýzou naložit. Jaké kroky udělat. Někdy je pro implementaci potřeba technických znalostí, které nemají.

A tak analýzy většinou končí v šuplíku. Nebo uložené hluboko na disku.

Požadujte, aby dodavatel přesně specifikoval co, kdo a jak má na základě analýzy udělat. Měl by zůstat u projektu a dohlédnout, že budou všechny body kompletně zapracovány.