Webová analytika aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? X.

webova-analytika

Měříte a vyhodnocujte návštěvnost? Který kanál vám vydělává nejvíc? A odpovídá to vašim investicím? Pokud nevíte, co odpovědět, nebo s odpovědí váháte, je na čase prověřit analytiku vašeho webu.

Opravdu. Pokud neměříte anebo datům nevěnujete patřičnou pozornost, při určování směru, řízení aktivit a investic do marketingu jen střílíte na slepo. Tomu chci předcházet. Správně nastavená analytika je pro mě základ, a proto se hned v úvodu dívám na následující:

  • Měření a kontinuita – Měří se vůbec návštěvnost a odpovídají data realitě? Je měření kontinuální a jsou správně značkovány zdroje a média?
  • Filtry – Filtrují se IP adresy zaměstnanců? Přijímají se jen data z domény webu? Jsou nesprávně tagované zdroje slučovány do správných?
  • Konverze – Měří se cíle a události webu? Je nastaven konverzní trychtýř cesty ke konverzi? A pokud jde o e-shop, je správně nastaveno měření e-commerce?
  • Seskupení obsahu – Jsou pro snadnější vyhodnocování seskupovány jednotlivé typy stránek, kategorie, rubriky blogu, fáze nákupu a další?
  • Propojení s dalšími nástroji – Přijímá měřící nástroj data z AdWords, Google Search Console a dalších?
  • Reporty a alerty – Jsou zasílány automatické upozornění na největší problémy? Jsou připravovány a vyhodnocovány pravidelné reporty KPI?

Samozřejmě se také dívám na samotné výsledky v měřicím nástroji. Analyzuji silné a slabé stránky a hledám, kde jsou oblasti k vylepšení.

Ještě jednou: Měřte a vyhodnocujte

A co vy? Měříte a vyhodnocujete? Pokud ne, tak udělejte pro své dobro alespoň jedinou věc – nasaďte na svůj web Google Analytics a sledujte, odkud k vám uživatelé přicházejí, jak plní cíle webu a zda to odpovídá vašim investicím do jednotlivých kanálů. Pokud ne je něco špatně.

Jak svůj web a výsledky vyhodnocujete vy? Podělte se se mnou v komentářích.

< Sociální sítě | Jak řeším úvodní analýzu webu? >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *