Využijte guest blogging

Odkazy jsou jako hlasy. Čím více jich máte, tím lepší máte hodnocení. Jednou z možností, jak je získat, je právě guest blogging.

Co je guest blogging?

Jde o novodobou formou linkbuildingu (budování zpětných odkazů). Je to jednoduchá ale vysoce účinná metoda, kdy protistraně pomáháte rozvojem obsahu a zároveň propagujete vlastní web.

Jak funguje?

S tematickým blogem či magazínem si domluvíte publikaci článku s uvedením vás jako autora a odkazem na váš web. Díky publikování článku získáte zpětný odkaz a zároveň propagaci webu. Bloger či magazín zase získá kvalitní a především neduplicitní článek, který pomáhá obsahu jeho webu.

Jde o kvalitní a zároveň oboustranně výhodnou formu linkbuildingu.

Získejte váš první odkaz

  1. Najděte tematicky podobné weby a zjistěte, které z nich mají aktivní magazín či blog.
  2. Dohledejte kontakty k těmto webům.
  3. Promyslete, jak s autory blogu nebo magazínu navázat kontakt
  4. Oslovte je. Nespamujte, buďte specifičtí. Nechtějte v první řadě odkaz. Zajímejte se o ně.
  5. Postupně v komunikaci nabídněte, že byste rádi psali pro jejich magazín a blog.

Dodržujte pravidla pro zvýšení odezvy na e-mail

  • Vždy člověka, kterému píšete, oslovujte jeho jménem.
  • E-mailová schránka blogerů a autorů magazínů je plná spamu. Máte velmi malý prostor na zachycení jejich pozornosti. Musíte komunikovat odlišně, něž ostatní.
  • Text e-mailu personalizujte natolik, jak je v rámci pár slov možné. Ukažte, že znáte obsah jejich webu. Dokažte odbornou znalost tématiky a navrhněte tematicky relevantní a přínosný článek.
  • Pokud hned na rovinu uvádíte podmínky spolupráce, ihned za nimi uveďte také její benefity.
  • E-mail má lepší odezvu, než formulář z webu. I když je na webu formulář, minuta navíc pro dohledání kontaktu vás nezabije.
  • Nejprve zjistěte jméno. Následně je snadné projít jeho profily na sociálních sítích a zjistit si o něm více.
  • Pokud znají vaše jméno, spíše otevřou váš e-mail, i kdyby to mohl být spam. Proto je sledujte na sociálních sítích. Likujte, komentujte, sdílejte jejich obsah.
  • Do zprávy zahrňte také otázku anebo výzvu k nějaké akci. I to zvyšuje šanci na odpověď.

Dárek #5: 
Ukázka otevíracího e-mailu

Nevíte jak začít komunikaci pro guest blogging?

Podívejte se, jak jsem ji začal nedávno já. Berte to jako inspiraci a e-mail si vždy připravte originální podle konkrétní situace.