Vylaďte stránky pro vyhledávače uživatele

Jak dnes nejlépe optimalizovat pro vyhledávače? Optimalizovat pro uživatele. Avšak je tu pár kroků, kterými můžete pomoci vyhledávačům pochopit smysl stránky.

1. <title> neboli titulek

Nejdůležitější hodnotící faktor na stránce. Samozřejmě až po obsahu.

  1. V titulku použijte primární klíčové slovo stránky.
  2. Umístěte jej co nejblíže začátku <title> tagu.
  3. Pohlídejte si maximální délku titulku 512 px. Můžete ji otestovat zde.
  4. Pro každou stránku webu vytvořte unikátní titulek.

2. Nadpis H1

Nadpis uživatele utvrzuje v tom, že titulek, který proklikl, skutečně odpovídá obsahu stránky.

  1. V nadpisu použijte primární klíčové slovo stránky.
  2. Nemusí být vždy přesně stejný jako titulek stránky. Neměl by být ale příliš odlišný, aby neodradil nikoho, kdo se proklikl přes titulek.
  3. Pro každou stránku webu vytvořte unikátní nadpis.

3. Text stránky

Není žádným překvapením, že obsah stránky je to nejdůležitější pro uživatele. A tedy i pro vyhledávače.

  1. Při psaní textu mějte na mysli primární (i sekundární, pokud je relevantní) klíčová slova.
  2. Nevyplňujte ale text pouze klíčovými slovy. V první řadě se zaměřte na to, aby byl obsah kompletní, užitečný a relevantní jak je jen možné.
  3. Využívejte různých variant, množná, jednotná čísla, skloňování a synonyma.

A vykašlete se na procentní počet klíčových slov a další nesmysly. Pokud se zeptáte známého, neměl by poznat, že je text zaměřený na nějaké fráze. Pokud to zaznamená, pravděpodobně jste to s jejich počtem přehnali.

4. URL adresa

URL adresy popisují stránky pro návštěvníky a vyhledávače. Klíčové slovo v URL je jen jedním z důležitých aspektů.

  1. URL vytvořte z klíčového slova. Ve tvaru /klicove-slovo
  2. Používejte jen znaky -./
  3. Vyhněte se používání parametrů v URL (značeny ? a #)
  4. Nedělejte URL příliš složité. Stačí 1-5 slov. Uživatelé je budou moci lépe sdílet a ústně formulovat.

5. Obrázky

Optimalizace obrázků pomáhá jak hodnocení samotné stránky, tak i dohledatelnosti ve vyhledávání obrázků.

  1. Název obrázku utvořte ze slov popisujících obrázek. Ideálně do něj zařaďte klíčová slova (kozena-rohova-sedacka-rozalie.jpg).
  2. Vyplňte atribut alt u obrázku. Ten se zobrazí, pokud je obrázek nedostupný. Proto použijte popisný text s využitím klíčových slov (alt="Kožená rohová sedačka Rozálie v našem showroomu").
  3. Optimalizujte datovou velikost obrázků. Vždy využívejte komprimované formáty a možnosti Uložit pro web.
  4. Zachovejte maximální možné rozměry.

6. Interní a externí odkazy

Stránka by měla být dostupná na maximálně 4 kliknutí odkudkoliv z webu. Odkazy navíc stránce předávají hodnocení.

  1. Vytipujte stránky na vašem webu, které doplní obsah stránky a odkažte na ně z textu.
  2. Podobně se nebojte odkázat na rozšiřující obsah na cizích webech (kromě konkurenčních :).
  3. Na svém webu najdete místa, kde je vhodné odkázat na vaši stránku a odkaz přijdete.
  4. Pokuste se získat tematické odkazy i z cizích webů.
  5. V textu odkazu (tzv. anchor text) ideálně používejte klíčové slovo popisující cílovou stránku.

7. Meta description

Nemá přímý vliv na hodnocení ve vyhledávačích. Správně napsaný však láká z vyhledávačů k prokliku a tak zvyšuje návštěvnost.

  1. Výstižně charakterizujte, co uživatelé na stránce mohou čekat.
  2. V textu použijte primární klíčové slovo (vytuční se).
  3. Sdělte vaše benefity.
  4. Využijte výzvu k akci (přečtete si, podívejte se, zkuste, nakupte, ...).
  5. Pohlídejte si maximální délku 156 znaků. Otestovat ji můžete ve Wordu nebo tímto nástrojem.
  6. Ideálně vytvořte unikátní pro každou stránku.

8. Meta keywords

Zapomeňte na něj. Google ani Seznam jej ve svém hodnocení už nevyužívá. Nedoporučuji ztrácet čas vyplňováním tohoto meta tagu.

Podpořte hodnocení webu zpětnými odkazy

Dárek #3: 

Chechklist pro vyladění obsahu stránky

Ujistěte se, že nikdy na žádný z bodů nezapomenete. Pro přípravu a optimalizaci každé stránky využijte checklist ode mě.