UX, uživatelská přívětivost aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? V.

UX

Každý web má trochu jinou strukturu, trochu jiné uskupení obsahu, trochu jiné cíle… Proto kroky, které v analýze UX aplikuji, nejsou pokaždé stejné. Při procházení webem si ale vždy odpovídám minimálně na základní otázky a přemýšlím, jak identifikované problémy vyřešit.

Jaké základní otázky to typicky jsou?

  • Je architektura webu a struktura obsahu vhodná nejen pro SEO, ale i pro uživatele? Dokáže se uživatel snadno zorientovat?
  • Jsou uživateli kompletně poskytnuty všechny informace pro to, aby se dokázal rozhodnout?
  • Komunikujete dostatečně své jedinečné prodejní argumenty, abyste uživetele přesvědčili, ale zároveň se nevnucujete?
  • Jaké jsou největší překážky, na které uživatel na webu může narážet?
  • Fungují všechny funkční prvky webu správně a chovají se podle očekávání?
  • Je uživatel přirozeně stránkami veden k tomu, aby se stal zákazníkem?
  • Může vás uživatel snadno kontaktovat?
  • Jak by bylo možné uživateli usnadnit pohyb na webu a na cestě za poptávkou/nákupem?
  • Jak je na tom s UX konkurence? Jaké nápady vyzkoušet a čemu se rozhodně vyvarovat?
  • Jak je na tom chybová stránka? Vrací kód 404 a směřuje uživatele na správnou cestu?
  • Jsou změny A/B testovány, podloženy daty nebo nasazovány halabala?

Nenuťte uživavetel přemýšlet. Tak zní název knížky od Steve Kruga, která mi změnila pohled na web a jeho použitelnost a přívětivost. Přečtěte si ji – změní pohled i vám.

Kontakt s uživatelem – to je základ

Často se vám díky skvělému UX podaří získat alespoň e-mail na uživatele. Jak s ním následně komunikujete, rozhoduje o tom, jak jste obchodně úspěšní. Pokud je e-mail marketing kvalitně řešený, e-shopům často tvoří minimálně 50 % obratu. Weby nabízející produkty a služby mohou díky e-mailingu získat ještě víc.

Důležitá oblast úvodní analýzy je e-mail marketing. Zjistěte, co je pro mě důležité, v dalším článku.

< Odkazový profil | E-mail marketing >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *