Technické SEO aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? II.

technicke-seo

To, jak bude váš web úspěšný u vyhledávačů, ale i u uživatelů, velmi ovlivňuje stav jeho technického řešení. Které oblasti technického SEO jsou pro úspěch webu ty nejdůležitější?

Při úvodní analýze technického SEO webu se proto dívám zejména na tyto oblasti:

  • Indexace – Kolik stránek webu má uložen Google a Seznam a liší se to od skutečného počtu stránek webu? Je web snadno přístupný vyhledávačům a poskytuje jim všechny potřebné berličky pro to, aby si mohly pro všechny stránky udělat ve svých databázích záznam?
  • Zakázané optimalizační techniky – Nepoužívá web některé z postupů, které jsou v rozporu se zásadami vyhledávačů a za které by mohl web obdržet penalizaci nebo minimálně nižší hodnocení od vyhledávačů?
  • Různý obsah jedné URL – Pokud se filtrováním, stránkováním, cookies či čímkoliv dalším mění obsah na webu, měla by se s tím měnit i URL stránky. Jinak vyhledávač bude zmaten, který z obsahů na jedné URL si má zaznamenat. Jak je to u vašeho webu?
  • Duplicitní a podobný obsah – Duplicity se vyhledávačům většinou nelíbí. Pokud se něco často opakuje, snižuje to svoji hodnotu. A pokud je toho opakování mezi různými doménami mnoho, může se vyhledávač uchýlit až k penalizaci. Máte na každé své stránce originální a hodnotný obsah, nebo jej hodně kopírujete či dokonce používáte obsah konkurence?
  • Přístupnost obsahu – Je obsah webu přístupný, kompletní a je možné webem procházet i bez použití JavaScriptu, obrázků a CSS?
  • URL – Jsou URL webu krásně čitelné a v krátkosti vyjadřují podstatu stránky nebo jsou tvořeny „náhodnými“ parametry?

Jak je na tom váš web? Napište mi o tom dolů do komentářů.

Jaké další oblasti technického SEO analyzujete vy? Podělte se o to, co vnímáte jako nejzásadnější problém nebo jaký největší nedostatek jste v tomto ohledu potkali.

Nejen z technického stavu webu živ je vyhledávač

Spolu s kvalitou technického řešení webu hraje roli v hodnocení vyhledávačů také obsah webu. Přečtěte se, jak analyzuji a přemýšlím obsahovým SEO.

< Jak řeším úvodní analýzu webu? | Obsahové SEO >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *