Srovnávače zboží aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? VIII.

srovnavace-zbozi

Pokud provozujete e-shop, zbožové vyhledávače pro vás mohou být jedním z nejdůležitějších kanálů. Často zde není složité uspět, přesto tento kanál spousta obchodů podceňuje.

Konečný výsledek ve zbožácích kromě ceny a dostupnosti z mého pohledu ovlivňuje několik zásadních faktorů. A ty také kontroluji:

  • Registrace – Využívá e-shop placený režim v nejpoužívanějších českých srovnávačích zboží a je alespoň registrován do těch menších?
  • Vyladěný profil – Má obchod ve svých profilech vyplněné všechny vlastnosti jako kontakty, pobočky, inforamce o dopravě a možnostech platby nebo osobního odběru a další?
  • Spárovanost – Jsou XML feedy plně optimalizovány pro každý jeden srovnávač zboží? Jsou produkty obchodu zařazeny ve stejných produktových kartách jako odpovídající produkty konkurence?
  • Recenze od zákazníků – Jak hodnotí obchod jeho zákazníci? Má e-shop na Heuréce zavedený certifikát Ověřeno zákazníky?
  • Optimalizace cen za proklik – Jsou produkty bidovány, aby se zobrazovaly na TOP pozicích? Vyhodnocuje se návratnost takové investice na úrovni jednotlivých produktů?

Aby mohl e-shop na srovnávačích zboží vůbec něco nabízet, potřebuje tam dostat data o svých produktech. K tomu slouží speciální XML feedy. Pokud už fungujete na Heuréce nebo Zboží.cz, jistě je také máte. Jejich kvalita z velké části rozhoduje, o tom, jak budete na srovnávačích úspěšní. Naštěstí si je můžete nechat zkontrolovat online. Český nástroj pro optimalizaci srovnávačů Mergado totiž nabízí audit XML zdarma.

Párujete produkty? Bidujete? Napište mi, jak se vám to daří a pochlubte se vašimi fintami v komentářích.

Kontaktní místa dneška

Na jakém místě se denně potkává nejvíc lidí? Je to supermarket, kavárna nebo škola? Částečně je to pravda – i tam jsou na sociálních sítích. A to jak jako značka na těchto místech komunikujete může stát za vaším úspěchem, ale i za totálním propadem.

Mě proto v úvodní analýze zajímá, jak si na sociálních sítích stojíte. Odpovězte si i vy na mé otázky z dalšího článku.

< PPC, RTB a remarketing | Sociální sítě >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *