Spolupracujte s influencery

Influenceři (neboli ovlivňovatelé) jsou lidé, média, organizace a další subjekty, které mají největší vliv na přemýšlení zákazníků. Jejich sdělení osloví velké množství uživatelů a zároveň je vnímáno jinak, než je tomu u méně známých subjektů. Představují taj mocný způsob propagace.

Dejte o sobě vědět

Díky internetu máte otevřené dveře k navázání spolupráce s významnými partnery. S jejich podporou budete vnímání jinak, než kdybyste se propagovali sami. Budete důvěryhodnější a vnímáni jako odborníci.

Najděte influencera pro svůj byznys

 Sledujete-li svůj obor, musíte mít jistě představu o tom, kdo jsou influenceři. Pravděpodobně jde o různé odborníky, autory publikací, známé osobnosti, profily na sociálních sítích s mnoha fanoušky apod.

Nemusí jít jen přímo o člověka. Může to být stejně tak být i organizace, magazín nebo jiné médium. Pro každý obor to bude něco trochu jiného. Záleží na vaší cílové skupině. Prodejce vysavačů bude pro dosažení svých cílů hledat někoho jiného než finanční poradce.

Jaké jsou typy influencerů?

Experti a odborníci
Média (online/offline)
Blogeři
Vedoucí komunit a opinion leadeři
Celebrity a známé osobnosti
Státní instituce, univerzity
Odborné organizace a cechy

Nejde jen o někoho, koho sleduje velké množství uživatelů. Vždy je důležité, aby byl kromě vyvolání pozornosti splněn cíl celého oslovení. Pokud chcete, aby vás oslovení uživatelé kontaktovali, jejich pouhé pobavení nemusí stačit.

Začněte spolupracovat s prvním influencerem

Běžte na to pěkně popořadě. Nejdříve musíte vědět, koho oslovit. Promyslete si, jak ho oslovíte. Co mu v rámci spolupráce nabídnete? Musíte pro něj být zajímavým partnerem. A často nejde jen o peníze.

Kde ho hledat?

Míst, kde se pohybují je mnoho. Pro každý obor jsou trochu jiná. Jako odrazový můstek můžete prohledat tato:

Sociální sítě
Blogy a magazíny
Diskusní fóra
Konference, přednášky a školení
Vysoké školy
Oborové cechy a instituce
Knihy, články, videa a další publikace

TIP: Pro dohledání ovlivňovatelů na Twitteru vyzkoušejte například Follow.cz.

Jak navázat spolupráci?

Pro oslovení a komunikaci platí podobná základní pravidla jako při guest bloggnigu. Komunikujte osobitě, buďte slušní a otevření. Neberte jej jen jako prostředek k vlastní propagaci, ale ukažte mu, jaké benefity bude mít ze spolupráce s vámi.

Nemusí jít hned o peníze. Tady je několik příkladů, čím můžete získat jejich pozornost:

Peníze, dárky
Produkty k odzkoušení nebo ponechání
Reference, pochvala, propagace influencera
Hodnotný a zajímavý obsah
Top služby či produkty
Oboustranně výhodná spolupráce
Kontroverze, kritika, komentáře k názorům

Co od spolupráce chtít?

 Možná si říkáte, že nevíte, co vám může taková spolupráce přinést. Co konkrétně pro vás mohou influenceři udělat? Možností je opět mnoho. Tady je alespoň pro inspiraci pár z nich.

Sdílení a pochvala produktu na Facebooku
Recenze služby na jejich blogu
E-mail rozeslaný na jejich databázi
Zpětný odkaz
Doporučení u jeho zákazníků nebo partnerů
Zmínka v jeho přednášce
...

Dárek #6: 
Průvodce v influencer marketingu

Stále si nejste jisti, jak na spolupráci s influencery?

Stáhněte si tohoto průvodce. Je sice v angličtině, ale po jeho prostudování už jistě neklopýtnete.