Připravte odpovědi na dotazy uživatelů

Smysl vyhledávačů je nabízet uživatelům co nejrelevantnější odpovědi na jejich dotazy. Vyhrajete tak, když vyhledávačům pomůžete a na svém webu budete mít ty nejlepší odpovědi k dotazům, které uživatelé hledají.

Co je to relevance?

Podle čeho vyhledávač pozná, že právě vaše stránka je tou nejlepší odpovědí?

Je to obsah. Čím lépe obsah stránky dokáže zodpovědět dotaz uživatele, tím lépe si stránka povede i ve vyhledávačích.

No dobře. Ale stránek, které dokáží dobře zodpovědět dotaz je dnes hromada. Jak je vyhledávač seřadí? Podle odkazů, které na stránku vedou. Fungují jako hlasy - čím více hlasů, tím lepší výsledek. Jejich počet je ale jen jeden z faktorů. Záleží například i na hodnotě webu, ze kterého přicházejí.

Pozor na zastaralé rady

Vyhledávače jdou kupředu. Proto se také mění konkrétní význam relevance.

Dříve nedokázali indexovat množství obsahu, a tak fungovala meta keywords. Nedokázali říci, které odkazy jsou kvalitní a které spamové, a proto se prodávaly registrace do tisíců katalogů.

Dnes je to jinak. Google dokáže pochopit reálný přínos obsahu pro uživatele. Ví, které weby odkazy prodávají nebo existují jen za účelem vytváření odkazů. Za prohřešky tvrdě penalizuje, a proto je vhodné vědět čemu se vyhnout a na co se zaměřit.

Relevance dříve, ne dnes

Zaměřeno na vyhledávače
Meta keywords
Co nejvíce klíčových slov v obsahu
Registrace do tisíců katalogů
PR články zdarma
Patičkové, partnerské výměny odkazů

Relevance dnes, možná zítra

Zaměřeno na uživatele
Hodnotný a konkurenceschopný obsah
Přidaná hodnota zákazníkovi
Přirozený linkbuilding
Skutečná partnerství mezi weby
Propojení napříč kanály marketingu

Vytvořte odpovědi na svém webu

Buďte k nalezení na maximální počet výrazů souvisejících s vaším podnikáním.
Krok za krokem vám ukáži, jak na to.

  1. Vezměte si k ruce všechna klíčová slova, která jste si našli v kroku 1. Pokud máte analýzu klíčových slov, využijte ji.
  2. Slova seskupte do témat. Pokud na slova existuje jedna stejná a maximálně relevantní odpověď, dejte je dohromady (např. sedací soupravy, soupravy sedací a sedačka). Jestliže ale jedno je podmnožinou druhého či potřebuje v odpovědi něco víc, než druhé, rozdělte je do samostatných témat (např. sedačky a rohové sedačky). Pozn.: Výjimečně je možné je dát k sobě. Např. když se jedná o web pojednávající o cestování po Chorvatsku a témata související s počasím v jednotlivých částech. 
  3. Máte hotovo? Právě jste připravili základ pro stránky, které by na vašem webu měly existovat. 1 téma = 1 stránka webu.
  4. Rozřaďte stránky do stromové struktury. Tak, aby to dávalo smysl. Napište si jednotlivá témata na papírky a zkuste si je na stole poskládat. Nebo je skládejte v mind mapě. Já používám XMind.
  5. Odpovídá struktura vašemu webu? Pravděpodobně ne. Některé stránky chybí, jiné jinde ve struktuře. Přejděte nyní do svého webu, přidejte chybějící stránky a další ve struktuře přesuňte.

Pochopí nové stránky vyhledávače i uživatelé?

Dárek #2: 

Ukázkový návrh struktury webu

Podívejte se, jak může vypadat návrh architektury většího webu. V XMind si můžete zakreslit i prolinkování stránek a do poznámek zadat, na která slova stránka cílí.