Odkazový profil aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? IV.

odkazovy-profil

Zpětné odkazy často rozhodují nejen o výsledné pozici ve vyhledávačích. Jsou důležité i pro vnímání veřejností, tedy branding a PR, a zejména pak také proto, že přivádí relevantní návštěvnost. Tedy i zákazníky.

Jaké jsou základní oblasti, které je třeba brát v potaz při analýze kvality odkazového profilu – tedy souhrnu zpětných odkazů na web?

  • Počet odkazů – Kolik odkazů a z kolika domén na web vede?
  • Kvalita odkazů – Odkud odkazy vedou? Přes jaký text se odkazuje? A je odkaz ve smysluplném textovém odkazu, z obrázku nebo snad z formuláře?
  • Konkurence – Jak je na tom s počtem a kvalitou odkazů oproti vám konkurence?
  • Odkazové příležitosti – Kde a jak bude vhodné získávat nové odkazy? Jak vylepšit a lépe využít ty aktuální?

Podívejte se, jak je na tom váš odkazový profil. Otevřete si Ahrefs a zadejte název vaší domény (třeba seznam.cz). Můžete vyzkoušet verzi zdarma a prozkoumat, jaké odkazy na vaši doménu směřují.

Ještě zajímavější pro vás může být porovnání s konkurencí. Na to je ideální Ahrefs Batch Analysis. Jednoduše pod sebe zadáte svoji a konkurenční domény a získáte základní přehled o tom, kde jste na tom dobře a naopak koho v tomto směru musíte ještě dohánět. V počátku postačí sledovat zejména hodnotu Domain Ranking.

Tak co, jak jste na tom? Napište mi o tom do komentářů.

Přivést návštěvníky z vyhledávače nestačí

Optimalizovali jste web a pravidelně pracujete na linkbuildingu. Web je dohledatelný a skvěle viditelný ve vyhledávačích. Návštěvníky, které na svůj web přivedete, však musíte ještě dovést k akci. Měli by nakoupit, poptat, napsat vám nebo vám alespoň zanechat e-mail, jinak je už možná nikdy neuvidíte. Proto prověřuji také UX – uživatelskou přívětivost webu. Přečtěte si o tom v dalším článku.

< Obsahové SEO | UX, uživatelská přívětivost >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *