Obsahové SEO aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? III.

obsahove-seo

Kromě technického řešení webu jsou další velmi důležitou stránkou optimalizace pro vyhledávače klíčová slova a fráze – tedy dotazy, které uživatelé zadávají do vyhledávačů. Základem je na každý takový dotaz související s vaším podnikáním odpovědět na vašem webu.

Na co při kontrole obsahového SEO nezapomínám?

  • Textový obsah stránek – Obsah je to, pro co uživatelé na web chodí. Je tedy i nejdůležitějším krmivem pro vyhledávače. Odpovídá ten váš nejlépe ze všech na dotaz, který uživatel hledal?
  • Titulky – Cílí titulky stránek na vhodná klíčová slova? Jsou unikátní a zároveň zajímavé k prokliku ve výsledcích vyhledávání?
  • Nadpisy – Cílí nadpis H1 na správné klíčové slovo? Jsou nadpisy nejen místem pro vkládání klíčových slov, ale i pomůckou pro orientaci uživatelů a vyhledávačů ve struktuře obsahu stránky?
  • Meta description – Obsahuje meta popisek výstižnou charakteristiku obsahu stránky? Využívá motivující text a call to aciton prvky nebo je jen pouhým souhrnem klíčových slov? Existuje vůbec?
  • Struktura stránek a obsahu webu – Jsou obsah a stránky webu prolinkovány a stromově uspořádány tak, aby vhodně přelévaly svoji hodnotu a zároveň provázely uživatele tam, kam potřebuje on a kam ho chcete vést i vy?

Víte jaké dotazy vaši uživatelé hledají ve spojení s vaším oborem? Ne? Je snadné to zjistit. Přihlaste se do Skliku (nebojte, je to zdarma)  a v menu Nástroje naleznete Návrh klíčových slov. Sem zadejte jedno základní slovo vyjadřující oblast vašeho podnikání (např. matrace). Záhy uvidíte, jak uživatelé hledají vaše produkty nebo služby.

Odpovídáte na tyto dotazy na svém webu? Jste na tyto dotazy dostatečně vidět ve vyhledávačích? Napište mi o tom do komentářů.

Jedna strana mince

Technický a obsahový stav webu je pouze jedna strana mince, z které vyhledávače poznají, nakolik je web schopen odpovědět na dotaz uživatele. Odpovědí na dotazy jsou často i tisíce a z nich musí vybrat ty nejlepší. Vyhledávač tedy zajímá také autorita domény a stránky s odpovědí na uživatelův dotaz – tedy počet a kvalita odkazů vedoucích na tuto doménu a stránku.

Analyzuji proto i odkazový profil webu. V dalším článku si můžete přečíst, jaké otázky si při tom pokládám.

< Technické SEO | Odkazový profil >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *