Nejhledanější klíčová slova vydělávají nejméně

Našli jste desítky, možná stovky vhodných klíčových slov. Na jaká z nich se zaměřit? Na ty nejhledanější? Ne vždy. Hledanost je jen jedna z dimenzí, podle kterých si lze na nějaké slovo nebo frázi udělat názor.

Uživatel nemusí objednat to, co hledá

Představte si studenta. Začíná bydlet sám a potřebuje svoji první pračku. Jak se bude chovat? Protože o nich nic neví, zadá do vyhledávače pračky. Něco si o nich přečte. Možná si o tom ještě doma s někým popovídá.

Zjistí, že pro něj bude nejlepší "automatka". Jde tedy znovu hledat. Nyní automatické pračky. Projde si pár modelů, přečte si recenze. Možná koupí, možná si ještě konkrétní model nechá projít hlavou.

Nakonec se rozhodne pro konkrétní typ a jde hledat Whirlpool AWE 7519. Najde web, kde ho mají levný, s dobrou dostupností a koupí.

Jaká klíčová slova nakonec přinesla obchod? Zkuste se nad tím zamyslet.

Méně hledané neznamená neziskové, naopak

Do hry vstupuje konkurence. Ta většinou cílí na nejhledanější obecná slova. Málokdo ale hledá tyto slova a zároveň objednává. Nehledě na to, že takových slov najdete pomálu.

Na druhou stranu podrobnější dotazy (tzv. long tail) jsou blíže uskutečnění objednávky. Jsou jich stovky až tisíce. A většinou se na ně zaměřuje minimum konkurence.

Optimalizujte s minimem úsilí

Myslíte, že řešit obsah, on-page faktory a linkbuilding pro každé klíčové slovo s minimální hledaností se nevypatí? Máte pravdu. Protože často díky minimální konkurenci stačí minimum úsilí. Pak jen na stránku odkázat a přivést na ni robota vyhledávače, který stránku zaindexuje.

Ulehčete si práci automatizací

Například pro každou variantu filtrování můžete odkazovat na odpovídající stránku. Ta může mít URL, titulek, nadpis, meta description a třeba i část obsahu vygenerovanou podle zvolených parametrů. Vzniknou tak spousty vstupních stránek pro long-tailová klíčová slova.