Jak řeším úvodní analýzu webu?

Pavel Tlapák: Jak řeším úvodní analýzu webu?

Mnoho mých klientů i kolegů vždycky zajímá: „Co všechno řešíš při té rychlé úvodní analýze a jak se zjištěnými poznatky dále nakládáš?“

Protože se zaměřuji na více oblastí, nejde na to jednoduše odpovědět. Proto jsem svoje aktivity rozepsal do několika článků. Pro některé to může být rovněž inspirací, co na svém webu změnit. Pro jiné zase námětem, jak vyladit svoje postupy při analýze webů.

Jaké oblasti analyzuji?

Rychlá úvodní analýza je většinou můj první krok při nové spolupráci s klienty. Předchází ji pouze samotné poznání klienta, jeho oboru, produktu/služby, cílové skupiny a konkurence. Výstup z analýzy je naprostý základ. Určuje, kudy se vydáme, a je jakýmsi pomyslným odrazovým můstkem spolupráce.

Od přípravy až po dodání výstupu se v naprosté většině případů vejdu do 15 hodin čistě odpracovaného času a při analýze prověřuji zejména tyto oblasti:

  1. Webová analytika
  2. UX, uživatelská přívětivost
  3. Technické SEO
  4. Obsahové SEO
  5. Odkazový profil
  6. E-mail marketing a lead management
  7. PPC, RTB a remarketing
  8. Srovnávače zboží
  9. Sociální sítě

Co je výstupem?

Možná vás to překvapí, ale na konci tohoto procesu ode mě žádnou analýzu nedostanete! Nechci, aby se jednou vytiskla, prolistovala a skončila v šuplíku. Asi nikdy totiž nezapomenu na výrok jednoho mého klienta, když jsme se bavili, jak řešil online marketing dříve:

„No víte… Udělali nám fakt krásnou analýzu. Měla skoro 100 stránek, asi si dali opravdu záležet. A já jí fakt chtěl nastudovat. Jenže kvůli spoustě odborných textů jsem se do toho zamotal a u 30. stránky mě to zabilo. Pak už jsem ji nikdy neotevřel.“

Nechci být dalším dodavatelem dokumentů plných vaty. To, co ode mě skutečně dostanete, je jednoznačný akční plán úkolů. Každý úkol má svého řešitele, oblast i prioritu. Každý úkol řeší jeden konkrétní problém, který je plně popsán, zdůvodněn proč jde o problém a má přesné zadání k jeho vyřešení.

Pavel Tlapák: Akční plán

Akční plán připravuji tak, aby bez jakékoliv další komunikace byl řešitel schopen úkol 100% dokončit. Ať už to je programátor, já, vy nebo asistentka.

Chcete odstartovat naši spolupráci? Začneme právě rychlou analýzou vašeho webu a byznysu. Kontaktujte mě a pustíme se do toho.

< Webová analytika | Technické SEO >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *