E-mail marketing aneb Jak řeším úvodní analýzu webu? VI.

e-mail-marketing

Ne nadarmo se dnes říká, že kontakt je více než objednávka. Až 80 % těch, kteří na poprvé neobjednají, by příště objednali. Pokud na ně máte kontakt, máte napůl vyhráno. E-mail je nástroj, který vás dostane velmi blízko vašim zákazníkům – jak takové příležitosti využíváte?

  • Sběr kontaktů – Na newslleter s novinkami 2-4× za měsíc už dneska nikdo neletí. Mají uživatelé podstatný důvod dát vám na vás kontakt? Využíváte pro sběr vhodné techniky?
  • Segmentace a personalizace – Posíláte všechny zprávy všem adresám, nebo své kontakty pečlivě třídíte a e-maily uzpůsobujete na míru každému jedinci?
  • Komunikace – Je vaše komunikace škrobená a neosobní, nebo příjemná, zapamatovatelná a zejména přínosná pro příjemce?
  • Automatizace – Šetříte si čas automatizací e-mailingu a podporujete tím hlavní KPI vašeho byznysu?
  • Vyhodnocování – Vedete si záznamy o svých e-mailových kampaních a jejich výsledcích? Podle čeho určujete, zda byly úspěšné a co a jak vylepšit příště?

Řadíte se mezi tisíce těch, kteří jen slepě posílají nezajímavé newslettery? Nebo dělat e-mailing jinak? Co změníte? Podělte se o tom v komentářích.

Nemusíte hned používat ultra pokročilé nástroje a automatizační techniky – stačí začít a postupně svůj e-mail marketing posouvat. Pro začátek je podle mě skvělý kurz E-mail ninja od Maria RoženskéhoJakuba Čižmaře.

První ve vyhledávačích – instantně

Napadla vás někdy otázka, kolik by stálo teď hned být první ve vyhledávači na jakékoliv klíčové slovo? Odpovědí je PPC – placená reklama za proklik. Nejen, že lze pomocí ní získat nové návštěvníky z vyhledávání, ale pomocí remarketingu také zpětně oslovovat návštěvníky webu, kteří ještě neprovedli konverzní akci. Analýza PPC je pro mě nedílnou součástí úvodní analýzy a píšu o ní v příštím díle.

< UX, uživatelská přívětivost | PPC, RTB a remarketing >

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *