Dožeňte konkurenci

Která klíčová slova používá konkurence? Kde mají odkazy? Ukážu vám, které nástroje vám to zdarma umožní zjistit.

Na jaká klíčová slova jste zapomněli?

Na která klíčová slova se konkurence zobrazujte a vy ne? Zjistíte to pomocí českého nástroje Serpo.

Analyzujte konkurenci v SEO

Zkuste využít klíčová slova, která zatím nepoužíváte, ale konkurence z nich vydělává. Že je neznáte? Nevadí. Podívejte se, jak snadno je můžete zjistit.

  1. Zaregistrujte se v Serpo.cz a přihlaste se.
  2. Přejeďte na úvodní stránku, zadejte vaši doménu a vyberte, zda chcete sledovat Google nebo Seznam.
  3. V menu zvolte SEO - souboj domén.
  4. Doplňte domény 1 nebo 2 největší konkurentů a klikněte na Hledat.
  5. V grafu klikněte na množinu dat konkurenčního, která se neprotíná s vaším webem. Měla by být vyšrafovaná.
  6. V tabulce teď vidíte klíčová slova, na která se zobrazuje vaše konkurence, ale vy ne. Můžete je využít a svůj web na tato klíčová slova rovněž zacílit. Pokud však jsou relevantní.

Tip: Vyzkoušejte také PPC - souboj doménPodívejte se, na co všechno můžete Serpo využít.

Kde má konkurence odkazy a vy ne?

Tam, kde se odkazuje na konkurenci je pravděpodobné, že dokážete získat odkaz i vy. Kde jsou ale ta místa? Napoví nástroj Ahrefs.

Zjistěte odkazové příležitosti stínováním konkurence

  1. Vytvořte si nový free účet v Ahrefs. (připravte si připomínku, abyste jej do 14 dní stornovali)
  2. Přihlaste se do Ahrefs.
  3. Otevřete si nástroj Link Intersect.
  4. Pod Show me who is linking to any of the below targets zadejte až 10 konkurentů. (Čím více, tím lépe)
  5. Pod But doesn't link to (optional) vložte vaši doménu a klikněte na Show link opportunities.
  6. Vpravo nahoře klikněte na Export a uložte si tabulku pro Microsoft Excel.
  7. V Excelu si data seřaďte podle Intersect (počet konkurentů s odkazem) a DR (rank domény) od největšího po nejmenší.
  8. Nyní máte před sebou domény, ze kterých se pokuste získat odkaz jako konkurence. Nejvýše jsou ty, kde je to nejvíce pravděpodobné. Zároveň vybírejte tematické domény s vysokým rankem.