Copycamp 2016 – report konzultanta

COPYCAMP 2016 - REPORT KONZULTANTA

Dnešní den 8.6.2016 se nesl v duchu konferenčním. Již po druhé jsem totiž navštívil konferenci pořádanou H1.czCopycamp. Tentokrát už jako exH1. Letošní ročník byl zasazen do divadelního prostředí mě poslední dobou velmi známého, a tak Genius Loci z akce jen čišel.

Nevýhodou bylo právě místo konání – divadlo Dlabačov, do kterého cesta z hlavního nádraží trvala bezmála půl hodiny. Připočtu-li cestu vlakem a domů, strávil jsem dnes cestováním čisté 4 hodiny času.

Tím důležitým byl ale program akce. Sepsal jsem proto pro sebe i pro vás pár zásadních bodů ke každé přednášce.

Copywriting a emoce – Filip Kahoun

Filip povídání o emocích navázal na svůj produkt Lidské značky a své zkušenosti s prací s lidmi i výukou na univerzitě. Za sebe bych zdůraznil zejména vliv emocí na paměť – čím silnější je emotivní prožitek, tím lépe a pestřeji si situaci pamatujeme. Toho se dá využít nejen při učení, ale i když chceme, aby si uživatel pamatoval právě naši značku nebo produkt.

Vtipnou byla Filipova poznámka o tom, že zamilovanost vlastně není zamilovaností do daného člověka ale do pocitu a emocí, které s ním MY prožíváme.

Čísla pro vaše písmenka – Luboš Květ

Jak vyhodnocovat obsah? Věčná otázka. Luboš přinesl pár tipů, na co se v Google Analytics (ne)dívat a podle čeho vyhodnocovat:

  • Měřit čas na stránce – Je potřebu dát si pozor na tzv. okamžité opuštění, kdy uživatel může přečíst celý text, odejít, ale stejně bude započítán jako okamžité opuštění (a 0s času na návštěvu).
  • Měřit kopírování textu – Pokud někdo kopíruje (Ctrl+C) váš text, je to známkou jeho kvality.
  • Měřit interakce se sociálními pluginy.
  • Měřit scrollování – Jak daleko uživatel zascrolluje? Přečte celý článek? Jaká je ideální délka textu?
  • Počet obrázků (na detailu produktu, v článku) – Jaký je ten ideální počet obrázků pro nejvyšší konverzní poměr?

Luboš nám dal dokonce i postup, jak měření implementovat:

  1. Stáhněte si kód na copycamp.cz/kod
  2. Vyberte, jaké metriky chcete měřit
  3. Vložte na web nebo do Google Tag Manageru
  4. Události pak najdete v Google Analytics > Události > Nejčastější události > Advanced Tracking

Z mého pohledu jistě nejpřínosnější přednáška.

Copywriting versus SEOUX – Jan Kvasnička & Pavel Ungr

HonzaPavlem trefně naráželi na to, jakou mají dnes copywriteři moc. Mohou ovlivnit celý (ne)úspěch projektu, protože jejich práce není jen o textech, ale přesahuje další obory jako SEO, UX, Branding, E-mailing a další.

Občas se setkávám s nešvarem, kdy právě copywriteři myslí, že odevzdáním nenaformátovaného textu ve Wordu jejich práce končí. Je to ale omyl, musí si dát pozor, jak text nasadí na web, jak jej naformátují, prolinkují… jinak i skvělý text může dopadnout katastrofou. Jsem proto rád, že někdo toto téma zmínil.

Líbil se mi také tip použít do jména e-mailové adresy něco neotřelého. Například napismi@paveltlapak.cz.

Workshop SEOUX jsem již na podzim navštívil, a tak pro mě v přednášce nebylo moc nového. Nicméně samotný kurz je nabitý informacemi a mohu jej každému vřele doporučit!

Kreativita – Příběhy – Improvizace – Andrea Moličová & Tomáš Jireček

Během této přednášky jsem se zapovídal v sále. Andreu a Tomáše však znám již delší čas a sám jsem absolvoval jejich 10týdenní kurz Improvizace, který mě neskutečně posunul kreativitě, komunikaci a sebe-vědomí. Nezbývá mi, než jej jen doporučit.

Oběd

Občerstvení zajistila Bageterie Boulevard, která byla mimochodem nejzmiňovanějším slovem na twitteru u hashtagu #copycamph1. Pro mě, kdo pečivu vůbec neholduje, bílé bagety nebyly nic příjemného, ale hlad je hlad 🙂

Vzrušující nudný obsah – Martin Brabec

Zástupce Obsahova-agentura.cz nám ukázal, jak na texty o chladičích kondenzátorů a dalších „nudných“ tématech. Velmi zásadní myšlenka, kterou s Martinem plně sdílím, je, že ač se vám tato témata mohou zdát nudná, pro lidi, kteří v oboru podnikají, je to celý svět. Tou druhou stěžejní je – nemluvit o sobě (nově poskytujeme diamantový povrch …), ale představit uživateli, co to přinese jemu (diamantový povrch vám ročně ušetří X tisíc Kč …).

Jsme lidi, ne? Tak proč jimi nejsme na Facebooku? – Tomáš Houska

Tomáš, Mluvčí Českého olympijského týmu, hovořil o tom, jak na Facebooku přestali psát profesionální příspěvky, zrušili ediční plán a skončili s vážností. Mnohem lépe jim totiž fungují autentické příspěvky a fotografie z mobilu.

To by, myslím, mohlo být inspirací zejména pro některé korporátní stránky, kde pozoruji typický scénář – vážné příspěvky z oboru mají minimum interakcí, ale jakmile se objeví selfie týmu na teambuildingu, foto z oslavy výročí s klientem apod., mají příspěvky násobné množství lajků a sdílení.

Jak jsem začala psát Šťastný blog – Barbora Šťastná

Barbora před 6 lety řešila podobné téma, nad kterým občas přemýšlím i já. Celkově byla se životem spokojena, ale v dílčích situacích to tak nebylo – při stání ve frontě, jízdě výtahem nebo tramvají…

Celá přednáška byla skutečně o tom, jak postupně začala na základě řešení tohoto „problému“ psát svůj Šťastný blog. Bohužel jsem se z přednášky nedozvěděl, jak tyto dílčí nespokojenosti vyřešit. Zapsal jsem si ale 2 tipy:

  • Nedělat dlouhé přípravy – Jakmile totiž něco dlouze připravuji a vymýšlím, postupně vyprchá vášeň, začne mě to nudit a nedokončím to.
  • Nešetřit nápady na později – Nejlépe fungují za čerstvá, později mohou být k ničemu, nebo se k nim nemusím vrátit. Navíc čím více nápadů produkuji, tím více jich mám.

Mají si copywriteři a právníci co říct? – Pavel Kropáček

Na poslední přednášce před svačinou jsme se od Pavla dozvěděli něco málo z online práva. Pro některé z nás mohlo být zajímavou informací, jak lze přistoupit k zasílání e-mailingu, aby to nebyl spam. Zapsal jsem si pár tipů:

  • Uvádět, že jde o obchodní sdělení.
  • Nezamlčet identitu odesílatele. (čti uvést své jméno)
  • E-mailing je možné zasílat i na uživatele, kteří aktivně nezaškrtli nebo nepotvrdili odběr newsletteru. Musí však jít o uživatele, kteří v minulosti již využili nějakou vaši službu, a obsah obchodního sdělení musí tematicky odpovídat využité službě (boty – oblečení, nikoliv pračka – pneumatiky)

Anička SálováContent Wizards měla na konci přednášky trefný dotaz. Konkrétně, jak postupovat s klienty, kteří nezaplatí. Odpovědí je, že má smysl to právně řešit cca od 20 000 Kč výše, jinak se to nevyplatí. Existují však bezplatné služby jako Vaše nároky, které si účtují profit až po zrealizování celého právního řízení.

Kafíčko

Během pauzy na svačinu jsem po dlouhé době ochutnal muffiny a koláče. Ano opět pečivo, tentokrát navíc ještě doslazované 🙁 Tip pro pořadatele: čerstvé ovoce je zdravější, dodá energii a myslím, že vyjde i levněji.

Deset kroků k vyšší produktivitě – Daniel Gamrot

Daniel nám ukázal, jak si postavit pyramidu a dotknout se oblak produktivity. Pro zjednodušení nám poskytl možnost nastudovat si celý systém později, což je lepší, než si psát sáhodlouhé poznámky a ztrácet tak pozornost. Nuže, posuďte sami – bit.ly/cc16prod

Sám spoustu bodů GTD a dalších nástrojů produktivity v individualizované formě aplikuji, přesto jsem si zapsal 2 zajímavé tipy:

  • Zjisti, kdy během dne máš největší energii – Každý den si každou hodinu zapiš výši tvé energie 0-10. Po několika dnech hodnoty zprůměruj. Uvidíš, které hodiny ve dni jsi nejproduktivnější. Na tyto hodiny směruj TOP úkoly.
  • 10 minut denně se potuluj (myšlenkami) – zapisuj si všechny myšlenky, které ti jdou hlavou. I blbosti. Pomůže ti to vysypat hlavu a zároveň vytáhnout dobré myšlenky. Můžeš k tomu využít i mind mapu.

Bezva den v bezva společnosti

A to je vše. Víc jsem toho nestihl, protože mi jelo co? Protože mi jel vlak, vo**. Večer mě totiž ještě čekala předpremiéra filmu Warcraft.

Celkově jsem si Copycamp užil. Měl příjemnější prostředí a zapsal jsem si víc poznámek než při tom minulém. Navíc to byla skvělá příležitost potkat se s bývalými kolegy z H1.cz a dalšími známými tvářemi z našeho oboru. Vroubek celé konferenci u mě osobně dělala vzdálenost od centra a občerstvení. Věřím ale, že i to pořadatelé do příště vylepší.

Tak. Kde a v jakém duchu se na Copycampu sejdeme příště?

Pavel Tlapák

Malým a středním firmám pomáhám získat z internetu dostatek zákazníků, aby se o jejich hledání nemuseli starat a mohli se naplno věnovat tomu, co umí a co v životě opravdu dělat chtějí.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *